Sunday, April 21, 2013

Nasi Kerabu.....

hye2....hari minggu yang sangat menyeronokkan...semakin terasa hari itu berlalu dengan sangat cepat...rasa macam baru semalam aje masuk UPM,tau2 tinggal lagi lebih kurang 6minggu aje aku kat sini...dunia sebagai seorang pelajar memang tidak boleh dilupakan....

Hari ni memang kami ber 9 sudah berjanji akan adakan makan2,saje2 je pon...kebetulan kami rapat masa pergi ke Perak untuk buat tugasan Sejarah Kebudayaan Melayu...mula dari situlaj kitorang buat rancangan nak buat makan2 ni...Kebetulan hari ni masing2 xder keje nak buat,jadinya mencari kejelah nak isi masa yang terluang....

Aktiviti masak-memasak diketuai oleh Asrul Azuan,merangkap chef kitorang la...sangat pandai dalam bidang masakan tau...kau salah bidanglah asrul...hahaha...Menu untuk hari ni Nasi kerabu n bubur ape ntah...aku xreti nak eja sebab depa sebut dalam bahasa Kelantan,nanti aku tanya baliklah eh.... semangat depa2 ni memasak... aku terlewat sikit,ada hal...turun2 tgk bubur 2 da nak siap masak pon,so aku pura2 buat sibuk ajelah...hahaha

Bubur dah siap...masa untuk buat nasi kerabu pulak,menu utama ni,kenelah buat bagi sedap....tengok si Asrul buat,nah campak2 aje bahan2nya,pakai periuk elektrik aje pon,jadi kau....kalau akulah,sampai ke sudah dok mikir buleh ke masak dalam 2...hahaha sebab dalam bilik aku xpenah nak masak ape2 pon....Kerana kebosanan, Asrul suruhlah aku asingkan isi ikan daripada tulangnya,sukalah sebab dah macam nak buat laksa je....hah balik umah t suruh mak buat laksa la,tiba2 teringin...heheheh

Nasi kerabu pun dah siap...BBQ time...ayam yang sudah diperap sebelum ni tengah tunggu masa hendak dibakar...sedapnya bau dia masa tengah perap 2....kebetulan hari hujan,memang sedang eloklah buat makan2,lapa sangat....nak hidupkan bara api,pakar kitorang si Kamal Haris....nasib hujan dah berhenti,kalau x gane lah nak ber'BBQ'nye.....

owk semua dah siap....balik bilik bersihkan diri n solat dulu....dalam pukul 8.30 malam semua yang join dah terpacak kat Sanggar 12,xsabar dah nak isi perut....Sekali rasa......perghhhh!!!!! Sedap Gile!!!! aku pun xpandai la nak masak gini,nak2 nye tuk 9 orang kot.....

ape2 pun kitorang seronoklah malam BBQ nie...bergelak ketawa sebelum pertemuan ini berakhir...ini semua akan tinggal kenangan yang tak munkin aku n kawan2 lupakan...Semoga persahabatan kita kekal utuh walaupun nanti kita akan bawa haluan masing2 demi mengejar cita2......






No comments:

Post a Comment

Total Pageviews