Thursday, May 2, 2013

Bahang PRU 13.....

Hye2....lama sangat rasanya xupdate blog....jom sembang pasal Bahang PRU 13....

owk nak dijadikan cerita, aku pulang ke rumah sempena cuti pilihan raya...memandangkan kelas pun xda,aku balik awallah,lagipun rumah xjauh, Serdang - Shah Alam...sangat jauhkan perjalanan aku...hehehe

dipendekkan cerita, tiba saja di Kg Padang Jawa, OMG!!!!! dah macam pesta bendera!!! Meriahnya macam nak sambut Hari Raya Puasa.....sepanjang2 jambatan nak seberang ke rumah aku 2, kiri kanan penuh dengan bendera parti2... tinggi rendah,besar kecil,hijau biru..... sekilas pandang,serabut pun ada...mcm2 ragam orang2 nak berpolitik ni ye...

aku ni xarif sangat pasal politik, tapi ayah selalu pesan, kalau xnak sejarah lama berulang, fikir2lah sendiri...korang semua dah besar....korang nak hidup aman tenteram mcm sekarang?? pilihan kat tangan korang.... erm terfikir juga apa maknanya?? kalau salah pilih jadi apa??? sejarah lama berulang?? xfaham aku... aku cuba cari makna tersirat kata2 ayah,akhirnya baru aku tahu...ada benar kata2 ayah... BUKANLAH NAK BERPOLITIK kat sini, cuma aku harap korg2 kat luar sane pun pandai2lah buat keputusan....bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang..... pada aku,mana yang betul aku ikut, mana yang salah itu tetap salah,jangan diikut bila dah tau benda 2 salah...senang aje kan....heeee

nah gambar sekitar kawasan Padang Jawa...meriah x???? 




No comments:

Post a Comment

Total Pageviews