Monday, April 8, 2013

BBM3410 : ONE SHOOT VIDEO UPM

hye2, erm ape ag nk tulis ea???

owk sekarang nie aku tgh b'cuti seminggu..so balik umah n bawa sekali ngn keje yg melambai2 minta disiapkan..hati oiii!!! sabar ajelah..cuti untuk BERCUTI, tapi aku dok ngadap lappy n tugasan...baek xpyh cuti,ea dok???

Sampai umah,selak tudung saji dululah...hari2 mkn kat kedai,boring gak....hah ni satu masalah ag,mase menggemukkan badan bile dok umah...mknan nye sedap2 belake...bile la nk kurus nye aku nie???

owk uollss...ngah boring2 menaip esaimen,t'igt plak aku mase aku n kwn2 buat video utk class Multimedia..kome igt senang ke nak buat video dlm mase 2hari??? mcm2 dugaan la kitorg tempuh... kekangan masa satu hal,pilihan lagu satu hal,nak cari tempat n view yg cantik satu hal (padahal viewnye biase2 aje,hahaha),kerenah kwn2 satu hal....penin owk!!!

Meh nak cite sikit la ape yg kitorg buat sampai akhirnye video kitorg 2 selesai....
a. Proses Pemilihan Lagu
mule2 mstlah pilih lagu..xlah ssh sangat sbb kitorg nie cool saje,joget2 nie bagi ajelah kat kitorg,yg gedik2 2lah kami..asalnya aku nak wat lagu dangdut,tapi ada yg xsetuju,jd kitorg bncg la same2 nk wat lagu bnd n at last kitorg sepakat pilih lagu SAHABAT SELAMANYA ( upin ipin pny lagu 2)... eh kwn2 yg kat kolej 2 da siap pk nk wat gerakan ag tok lagu nie...mase nie aku kat umah,balik sat...

b. Proses Pembikinan Video
oooiiiiiiii!!!! byknye masalah kat part nie!!! kadang ape yg kite rancang xsame ngn kehendak org lain,lain yg diajar,lain yg dibuat..lain yg disuruh,lain yg jadi...tipulah kalau aku kate aku xterasa hati ngn kwn2 aku,n mungkin depa pun ada gak terasa hati kot kat aku kan....tapi adatlah 2....
kitorg buat video nie waktu tengahari,panas kau tau x jah!!! mandi peluh tapi DEMI MULTIMEDIA,kami pasrah!!hahahaha.....
ape kitorg buat mase nie?? kitorg hafal lagu,cari2 gaya yg sesuai nk padankan ngn lirik lagu nie,plan itu ini....
bekali2 gak kitorg praktis,akhirnya............... HUJAN!!!HUJAN!!!!!HUJAN!!!!!! grrrrrr video kitorg xsiap.....sedey,dok praktis seharian ujan pulak....kitorg lari berteduh dalam surau kat bukit ekspo nuh....

c. Proses Akhir Pengeditan Video
owk hari kedua...2hari uollsss kitorg buat video nie,gempaklah 2 kunun,haha.... lepas je kelas,xbalik bilik,dgn xmknnye dari pagi 2 terus pegi tempat 'shoot'..owk disini pon byk masalah jugak... Maaf ea kwn2,cume sebagai peringatan aku dan kamu juga...penyakit PENTINGKAN DIRI SENDIRI dan TIDAK MENEPATI MASA..ini cuma cabaran yg kitorg hadapi masa buat benda alah nie...bile sorg lewat,maka segale2 kerje pon jd t'tangguh..cuaca kn panas,lam keadaan aku yg xmkn,dok sorg2 menunggu depa mai..dugaan betul...t'pk nk blah aje mase 2,eala,jnj sekian2,tapi xdtg2..ea sume org ade mslh tp mslh e2 sbnrnye bole dielakkan..eh pk2 balik,sebelum nie org sabar aje tggu aku bile aku lewat,so adillah bile aku plak kene tggu org kn3....sebelum nk cari salah org,tgk diri sndri dulu...aku pasrah....
yeah!!!! setelah bepulu2 kali mencuba,tambah pulak ngn kerenah yg b'macam2..ni hasilnya...penat memang penat,tp berbaloi..
        "Bagus,bagus...Sangat Bagus!" kata Dr Normaliza...Kami tersenyum puas....


Terima kasih ini aku tujukan khas untuk Nor Hidayah Muhd Nor, Nurul Fatimah Mohd Nor, Nor Ashikin Md Nor dan Nik Khairane Nik Yahya...anda sume SAHABAT AKU SELAMANYA!!! terima kasih untuk kenangan sepanjang sem nie..korglah sahabat sejati....maaf andai ade terase hati mase buat video ni n dlm persahabatan kite..LUV U ALL!!!!





No comments:

Post a Comment

Total Pageviews